Markkinointi

Helsingin brändiä rakennetaan myös markkinoinnin keinoin. Haluamme kertoa maailmalle hyvästä kaupungista, jossa on vaikuttavia ihmisiä, vaikuttavia tekoja ja vaikuttavia tapahtumia.

Markkinoinnissa alleviivaamme erityisesti asioita, jotka ovat tyypillisiä Helsingille. Virkistävät kontrastit, syke ja rauha sekä omaperäisyys ovat asioita, joista Helsingin tunnistaa. Korostamme Helsingissä tapahtuvaa muutosta, kasvua, toimivuutta ja yhdessä tekemistä. Näin kerromme kaupungista ja sen asukkaista, niistä asioista jotka mahdollistavat vaikuttavien tekojen ja tapahtumien syntymisen.

Markkinoinnin tavoitteena on kertoa inspiroivasti siitä, mihin Helsinki on matkalla. Haluamme myös vauhdittaa brändiä tukevien tekojen syntymistä ja helpottaa kaupungin elämys- ja palvelutarjonnan löytämistä. Erityisen tärkeää on vahvistaa paikallisylpeyttä, löytää joukostamme hyviä brändilähettiläitä ja kertoa kiinnostavia tarinoita. Ja tietysti tehdä vaikuttavia tekoja ja järjestää brändiä tukevia vaikuttavia tapahtumia.

Kaupunkilais­markkinointi

Kaupunkilaismarkkinoinnin tärkeimpänä kohderyhmänä ovat helsinkiläiset.

Jotta Helsinki on vuonna 2020 vaikuttavien ihmisten, tekojen ja kohtaamisten kaupunki, tulee kaupunkilaisten jatkaa hyvää työtään. Tavoitteena on, että yhä useampi haluaa itsekin tehdä vaikuttavia tekoja työssään ja vapaa-ajallaan vetovoimaisemman kaupungin ja globaalin hyvinvoinnin rakentamiseksi. Helsingissä olet hyvien puolella!

Elinkeino­markkinointi

Elinkeinomarkkinoinnin tehtävä on kertoa vaikuttavasta ja muuttuvasta Helsingistä.

Haluamme, että Helsinki on vuonna 2020 tunnettu elämänlaadun, puhtaan teknologian ja digitalisaation rohkeista kokeiluista ja innovaatioista, jotka muuttavat maailmaa ja luovat hyvinvointia. Avaintoimialojemme ympärille rakennetuissa osaamiskeskittymissä on inspiroiva yrittäjyyden ja yhdessä tekemisen henki, joka synnyttää monitieteisiä, ketteriä toimintamalleja liiketoimintaan, ja joka houkuttelee yrityksiä, osaajia ja investoijia globaalisti. Helsingissä yhdistyvät ainutlaatuisella tavalla korkea teknologia, muotoilu, tutkimus- ja huippuosaaminen, luovat alat ja hyvinvointi.

Matkailu- ja tapahtuma­markkinointi

Matkailu- ja tapahtumamarkkinoinnissa korostamme elämyksellistä Helsinkiä, joka kannattaa tulla kokemaan kauempaakin.

Virkistävät kontrastit kuten syke ja rauha, kaupunki ja luonto, tiede ja taide, ne luovat yhdessä uutta urbaania energiaa. Se synnyttää omaperäistä kaupunkikulttuuria, ainutlaatuisia tapahtumia ja tietysti maailman edistyksellisintä arkea. Matkailumarkkinointiin ammennetaan eksotiikkaa esimerkiksi Helsingin merellisyydestä, yhteisöllisestä kaupunkikulttuurista, designista, taiteesta ja tieteestä, luonnosta ja sen raaka-aineista. Vuodenaikojen vaihtelua ja joulua halutaan myös hyödyntää nykyistä paremmin.

Lataa tästä pdf ja tutustu tarkemmin Helsingin kaupungin markkinointistrategisiin linjauksiin.